دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی

دکتر جواد پی‌سپار

دکتر جواد پی سپار

متخصص جراحی داخلی و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • جراحی بینی ( رینوپلاستی )
  •  جراحی لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی )
  • پیکر تراشی (جراحی شکم ( ابدومینوپلاستی )، ساکشن شکم ، پهلو و بازو)
دکتر جواد پی سپار

در اینستاگرام با ما باشید…

عکس قبل و بعد بیماران، فیلم نحوه انجام جراحی و توضیحات و سوالات بیماران

فهرست

فهرست مطالب

لیفت صورت چیست؟

لیفت صورت یک عمل جراحی زیبایی برای ایجاد ظاهری جوان تر در صورت است. این روش می تواند افتادگی پوست را کاهش دهد. همچنین می تواند به صاف شدن چین های پوست روی گونه ها و خط فک کمک کند. لیفت صورت را ریتیدکتومی نیز می نامند.

در طول لیفت صورت، یک فلپ از پوست در هر طرف صورت به عقب کشیده می شود. بافت های زیر پوست تغییر می کند و پوست اضافی برداشته می شود. این به صورت فرمی جوان تر می دهد.

لیفت گردن اغلب به عنوان بخشی از لیفت صورت انجام می شود. چربی و افتادگی پوست گردن را کاهش می دهد.

لیفت صورت آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید مانند خطوط ریز و چین و چروک را اصلاح نمی کند. سایر روش های زیبایی می توانند ظاهر یا کیفیت خود پوست را برطرف کنند.

لیفت کامل صورت نمونه کار دکتر جواد پی سپار اهواز

لیفت صورت در چه مواردی انجام می شود ؟

ظاهر و شکل صورت با افزایش سن تغییر می کند. پوست شل‌تر می‌شود و به این راحتی برنمی‌گردد. رسوبات چربی در برخی از نواحی صورت کاهش و در برخی دیگر افزایش می یابد.

لیفت صورت می تواند این تغییرات مرتبط با افزایش سن را برطرف کند:

  • افتادگی ظاهر گونه ها
  • پوست اضافی در خط فک پایین
  • چین های عمیق پوست از کناره های بینی تا گوشه دهان
  • افتادگی پوست و چربی اضافی در گردن (اگر این روش شامل لیفت گردن باشد.)

لیفت صورت درمانی برای چین و چروک های ریز، آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک های اطراف بینی و لب بالایی یا رنگ ناهموار پوست نیست.

نمونه لیفت صورت دکتر جواد پی سپار

ریسک های جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت می تواند عوارضی ایجاد کند. برخی از آنها را می توان با مراقبت مناسب، دارو یا جراحی دیگر مدیریت کرد. عوارض طولانی مدت یا دائمی نادر است. اما می تواند باعث تغییر در ظاهر شود. خطرات شامل موارد زیر است:

 تجمع خون (هماتوم) در زیر پوست شایع ترین عارضه لیفت صورت است.

هماتوم باعث تورم و فشار می شود. معمولاً در عرض 24 ساعت پس از جراحی ایجاد می شود. هنگامی که هماتوم تشکیل می شود، درمان سریع با جراحی به جلوگیری از آسیب به پوست و سایر بافت ها کمک می کند.

جای زخم

 اسکارهای برش حاصل از لیفت صورت دائمی هستند. با این حال، آنها معمولاً توسط خط مو و خطوط طبیعی صورت و گوش پنهان می شوند. به ندرت، برش ها می توانند منجر به زخم های برجسته شوند.

ممکن است از تزریق یک داروی کورتیکواستروئید یا سایر درمان‌ها برای بهبود ظاهر اسکار استفاده شود.

نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

آسیب اعصاب

صدمه به اعصاب نادر است. آسیب می تواند بر اعصابی که حس یا ماهیچه ها را کنترل می کنند تأثیر بگذارد. این اثر ممکن است موقت یا دائمی باشد. از دست دادن موقت احساس یا ناتوانی در حرکت دادن عضله صورت می تواند چند ماه تا یک سال طول بکشد. این می تواند منجر به ظاهر یا حالت ناهموار صورت شود. جراحی ممکن است مقداری بهبود را ارائه دهد.

ریزش موی سر

شما ممکن است ریزش موی موقت یا دائمی را در نزدیکی محل های برش تجربه کنید. ریزش مو دائمی را می توان با جراحی پیوند پوست با فولیکول های مو برطرف کرد.

ریزش پوست

به ندرت، لیفت صورت، خون رسانی به بافت های صورت را مختل می کند. که می تواند منجر به از دست دادن پوست شود. ریزش پوست با داروها و مراقبت های مناسب از زخم درمان می شود. در صورت لزوم، با روش هایی می توان جای زخم را کاهش داد.

مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، لیفت صورت خطر خونریزی یا عفونت را به همراه دارد. همچنین خطر واکنش به بیهوشی وجود دارد. برخی از شرایط پزشکی یا عادات سبک زندگی نیز می توانند خطر عوارض را افزایش دهند.

عوامل زیر ممکن است خطر بروز عوارض را ایجاد کنند یا منجر به نتایج نامطلوب شوند.

نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

جراح شما ممکن است در موارد زیر توصیه کند که از لیفت صورت خودداری کنید:

استفاده داروهای رقیق کننده خون یا مکمل ها.

مصرف داروها یا مکمل هایی که خون را رقیق می کنند، می تواند بر توانایی لخته شدن خون تأثیر بگذارد.

آنها می توانند خطر هماتوم را پس از جراحی افزایش دهند. این داروها شامل رقیق کننده های خون، آسپرین، داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)، جینسینگ، جینکو بیلوبا، روغن ماهی و غیره است.

شرایط پزشکی

اگر شرایط پزشکی دارید که از لخته شدن خون جلوگیری می کند، نمی توانید لیفت صورت انجام دهید. سایر شرایطی که ممکن است خطر بهبود ضعیف زخم، هماتوم یا عوارض قلبی را افزایش دهند. شامل دیابت کنترل نشده و فشار خون بالا می باشند.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن خطر بهبود ضعیف زخم، هماتوم و از دست دادن پوست را پس از لیفت صورت افزایش می دهد.

تغییرات وزن

اگر سابقه افزایش و کاهش وزن مکرر دارید، ممکن است از نتیجه طولانی مدت جراحی راضی نباشید. تغییرات وزن بر شکل صورت و وضعیت پوست تاثیر می گذارد.

نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

آماده سازی قبل از لیفت صورت

در ابتدا، دکتر جواد پی سپار، جراح پلاستیک در مورد لیفت صورت صحبت خواهید کرد. این بازدید احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

سابقه پزشکی و معاینه

آماده پاسخگویی به سوالات در مورد شرایط پزشکی گذشته و فعلی باشید. همچنین در مورد جراحی های قبلی، از جمله جراحی های پلاستیک قبلی صحبت کنید. هر گونه عوارض جراحی های قبلی را حتما یادداشت کنید. همچنین در صورت داشتن سابقه سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر یا مصرف الکل به جراح پلاستیک اطلاع دهید.

جراح شما یک معاینه فیزیکی انجام خواهد داد. جراح همچنین ممکن است سوابق را از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما درخواست کند. اگر نگرانی هایی در مورد توانایی شما برای انجام جراحی وجود دارد، ممکن است از شما خواسته شود با یک متخصص ملاقات کنید.

بررسی دارویی

نام و دوز تمام داروهایی که به طور مرتب مصرف می کنید را ارائه دهید. شامل داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی، ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی باشد.

معاینه صورت

جراح پلاستیک شما از زوایای مختلف و نمای نزدیک از برخی ویژگی ها از صورت شما عکس می گیرد. جراح همچنین ساختار استخوان، شکل صورت، توزیع چربی و کیفیت پوست شما را بررسی خواهد کرد. این معاینه به تعیین بهترین گزینه های شما برای جراحی لیفت صورت کمک می کند.

انتظارات

جراح شما سوالاتی در مورد انتظارات شما از لیفت صورت خواهد پرسید. جراح توضیح خواهد داد که چگونه لیفت صورت ممکن است ظاهر شما را تغییر دهد. همچنین خواهید آموخت که لیفت صورت به چه مواردی پاسخ نمی دهد. لیفت صورت بر چین و چروک های ظریف یا عدم تعادل در فرم صورت تاثیر نمی گذارد.

نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

قبل از لیفت صورت:

دستورالعمل های دارویی را دریافت کنید.

دستورالعمل‌هایی در مورد داروهایی که باید قبل از جراحی قطع شود. و زمان قطع آنها دریافت خواهید کرد.

به عنوان مثال، احتمالاً از شما خواسته می شود که مصرف داروها یا مکمل هایی که خون را رقیق می کنند، حداقل دو هفته قبل از جراحی متوقف کنید.

بپرسید که مصرف کدام داروها بی خطر است یا اینکه آیا باید دوز را تنظیم کرد.

صورت و موهایتان را بشویید.

به احتمال زیاد از شما خواسته می شود که موها و صورت خود را با یک صابون میکروب کش در صبح روز جراحی بشویید.

از خوردن خودداری کنید.

از شما خواسته می شود که بعد از نیمه شبِ شبِ قبل از لیفت صورت، از خوردن چیزی اجتناب کنید. شما می توانید آب بنوشید. و داروهایی را مصرف کنید، که توسط جراح شما تایید شده است.

یک همراه داشته باشید.

اگر لیفت صورت شما به صورت سرپایی انجام می‌شود، برنامه‌ریزی کنید تا کسی شما را بعد از جراحی به خانه برساند. همچنین شب اول بعد از جراحی به کمک نیاز خواهید داشت.

چیزی که شما می توانید انتظار داشته باشید...

نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

لیفت صورت را می توان در یک بیمارستان یا یک مرکز جراحی سرپایی مانند مرکز لیزر خوزستان انجام داد.

قبل از انجام عمل لیفت صورت :

گاهی اوقات این عمل با آرام بخش و بی حسی موضعی انجام می شود. که تنها بخشی از بدن شما را بی حس می کند. در موارد دیگر، بیهوشی عمومی – که شما را در حالت خواب قرار می دهد – توصیه می شود.

در حین انجام عمل لیفت صورت:

به طور کلی، لیفت صورت شامل بالا بردن پوست و سفت کردن بافت ها و عضلات است. چربی در صورت و گردن ممکن است برداشته یا جابجا شود. سپس پوست صورت مجدداً بر روی خطوط تازه تغییر موقعیت صورت گرفته می شود. پوست اضافی برداشته می شود. و زخم بخیه می شود. یا با منگنه بسته می شود.

برش های این روش به تکنیک هایی که استفاده می شود و ترجیحات بیمار بستگی دارد. گزینه ها عبارتند از:

به طور کلی، لیفت صورت شامل بالا بردن پوست و سفت کردن بافت ها و عضلات است. چربی در صورت و گردن ممکن است برداشته یا جابجا شود. سپس پوست صورت مجدداً بر روی خطوط تازه تغییر موقعیت صورت گرفته می شود. پوست اضافی برداشته می شود. و زخم بخیه می شود. یا با منگنه بسته می شود.

برش سنتی لیفت صورت

از شقیقه های شما در خط مو شروع می شود. به سمت پایین و اطراف جلوی گوش ها ادامه می یابد. در پشت گوش در قسمت تحتانی پوست سر به پایان می رسد. ممکن است برشی زیر چانه ایجاد شود تا ظاهر گردن شما بهتر شود.

یک برش محدود

کوتاه تر است. و از خط مو درست بالای گوش شروع می شود. دور جلوی گوش می‌پیچد. اما تا قسمت پایینی پوست سر کشیده نمی‌شود.

برش لیفت گردن

از جلوی لاله گوش شروع می شود. در اطراف گوش تا قسمت تحتانی پوست سر ادامه می یابد. یک برش کوچک نیز در زیر چانه ایجاد می شود.

لیفت صورت چقدر زمان می برد ؟

لیفت صورت معمولاً 3 تا 6 ساعت طول می کشد.که با توجه به مهارت و تجربه ی دکتر جواد پی سپار با بیش از 36 سال سابقه به حدود 2-3 ساعت محدود می شود. اما اگر سایر روش های زیبایی همزمان انجام شوند، ممکن است بیشتر طول بکشد.

عوارض بعد از عمل لیفت صورت

پس از لیفت صورت، ممکن است موارد زیر را تجربه کنید:

  • درد خفیف تا متوسط
  • تخلیه از برش ها
  • تورم
  • کبودی
  • بی حسی
نمونه جراحی لیفت صورت دکتر جواد پی سپار اهواز

بعد از عمل لیفت صورت در صورت داشتن موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • درد شدید در یک طرف صورت یا گردن ظرف 24 ساعت پس از جراحی
  • درد قفسه سینه
  • ضربان قلب نامنظم

برش ها احتمالا با باند پوشانده می شوند. باندها فشار ملایمی را برای به حداقل رساندن تورم و کبودی ایجاد می کنند. ممکن است یک لوله کوچک زیر پوست پشت یک یا هر دو گوش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود.

در چند روز اول پس از جراحی لیفت صورت

  • با سر بالا استراحت کنید.
  • داروهای مسکن را طبق توصیه پزشک مصرف کنید.
  • برای تسکین درد و کاهش تورم، کیسه یخ را روی صورت بمالید.

قرار ملاقات های بعدی پس از جراحی لیفت صورت با جراح

در طی دو ماه آینده پس از جراحی، چندین قرار ملاقات برای پیگیری برنامه ریزی شده خواهید داشت. آنها شامل موارد زیر خواهند بود:

  • روز بعد از جراحی، جراح احتمالاً لوله تخلیه را خارج می کند. جراح همچنین به احتمال زیاد پماد آنتی بیوتیک را روی برش ها می زند و باندهای جدیدی را روی صورت شما قرار می دهد.
  • دو تا سه روز پس از لیفت صورت، ممکن است بتوانید از پوشیدن بانداژ به پوشیدن بند کشی صورت تغییر دهید.
  • حدود یک هفته پس از جراحی، پزشک شما بخیه ها را برمی دارد و زخم را ارزیابی می کند.
  • احتمالاً بازدیدهای بعدی برای نظارت بر پیشرفت شما برنامه ریزی می شود.

مراقبت از خود بعد از جراحی لیفت صورت

خودمراقبتی در خانه در طی سه هفته اول به بهبودی شما کمک می کند و خطر عوارض را کاهش می دهد:

  • دستورالعمل های مراقبت از زخم را طبق دستور جراح خود دنبال کنید.
  • پوسته پوسته ای هایی که روی زخم شما ایجاد می شود، را دستکاری نکنید.
  • دستورالعمل های مربوط به زمان شروع استفاده از شامپو و صابون و انواع استفاده را طبق نظر پزشک رعایت کنید.
  • لباس هایی بپوشید که از جلو بسته می شوند. از لباس هایی که روی سر کشیده می شوند خودداری کنید.
  • از فشار یا حرکت بیش از حد بر روی و اطراف برش ها خودداری کنید.
  • از استفاده از لوازم آرایش خودداری کنید.
  • از فعالیت یا ورزش شدید یا هوازی خودداری کنید.
  • به مدت سه هفته از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم در محل برش خودداری کنید. پس از آن از ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید.
  • حداقل به مدت شش هفته از رنگ کردن و دکلره کردن  موها خودداری کنید.

در هفته های بعد از لیفت صورت، ممکن است موهای خود را حالت دهید تا علائم برش را پنهان کنید. ممکن است شرکت در رویدادهای اجتماعی مهم را برای چند ماه به تعویق بیندازید.

جمع بندی جراحی لیفت صورت

لیفت صورت می تواند چهره و گردن شما را جوان تر کند. اما نتایج لیفت صورت دائمی نیستند. با افزایش سن، پوست صورت ممکن است دوباره شروع به افتادگی کند. به طور کلی می توان انتظار داشت که اثر لیفت صورت تا 10 سال باقی بماند.

منبع وبسایت دکتر جواد پی سپار

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
اشتراک گذاری مقاله
دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب وبسایت دکتر جواد پی سپار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی