دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی

دکتر جواد پی‌سپار

جراحی لیپوساکشن: چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد؟
دکتر جواد پی سپار

متخصص جراحی داخلی و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • جراحی بینی ( رینوپلاستی )
  •  جراحی لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی )
  • پیکر تراشی (جراحی شکم ( ابدومینوپلاستی )، ساکشن شکم ، پهلو و بازو)
دکتر جواد پی سپار

در اینستاگرام با ما باشید…

عکس قبل و بعد بیماران، فیلم نحوه انجام جراحی و توضیحات و سوالات بیماران

فهرست

فهرست مطالب

عمل لیپوساکشن : چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد؟

نظرات دکتر جواد پی سپار درباره عمل لیپوساکشن  و نتایج آن :  انتخاب های ناسالم سبک زندگی ما اغلب باعث ایجاد رسوبات چربی سرسخت در نواحی مختلف بدن می شود.
این کیسه های چربی نه تنها بر خطوط بدن ما تأثیر می گذارند، بلکه خلاص شدن از شر آنها نیز دشوار است.
با این حال، لیپوساکشن یک گزینه موثر برای زیبا سازی بدن و از بین بردن این چربی های سرسخت است.
لیپوساکشن فقط در برخی موارد موثر است. و ممکن است به کسانی که انتظارات غیر واقعی دارند خیلی خوب خدمت نکند. بیایید با جزئیات دریابیم که جراحی لیپوساکشن چیست و چه نوع نتایجی می تواند داشته باشد.

عمل لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن چیست؟ عمل لیپوساکشن : چه کاری می تواند انجام دهد و چه کاری نمی تواند انجام دهد؟ دکتر جواد پی سپار

عمل لیپوساکشن یک روش زیبایی است که برای برداشتن چربی از قسمت‌های مختلف بدن برای تغییر شکل خطوط بدن که به تغییرات رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی‌دهند، استفاده می‌شود. در طول جراحی، پزشک یک کانولا را از طریق یک برش بسیار باریک وارد می‌کند، تا هرگونه رسوب چربی نامطلوب را از بدن بمکد.

جراحی لیپوساکشن، یک روش نسبتا سریع برای کانتورینگ بدن است که با استفاده از یکی از سه تکنیک زیر قابل انجام است.

1. لیپوساکشن با کمک سونوگرافی (UAL)

دکتر جواد پی سپار در این روش از یک کانول استفاده می کند که با پرتوهای اولتراسوند انرژی گرفته است.
هنگامی که کانولا با چربی تماس پیدا می کند، شروع به ذوب شدن می کند. غشای سلول های چربی در اثر تماس با اشعه اولتراسوند از بین رفته و به مایع تبدیل می شود.
سپس چربی مایع شده با یک دستگاه مکش از بدن خارج می شود.
این روش اغلب در لیپوساکشن نواحی فیبری مانند سینه های مردانه و نواحی که قبلا این عمل انجام شده است، استفاده می شود.

2. لیپوساکشن برقی (PAL)

در این روش دکتر جواد پی سپار، از یک کانول مخصوص با سیستم مکانیزه استفاده می کند. که حرکات سریع به جلو و عقب را القا می کند. تا به راحتی چربی را از بدن خارج کند.

برای برداشتن چربی، جراح به تلاش کمتری نیاز دارد. و آن را به گزینه ای مناسب برای اعمالی که در نواحی وسیعی از بدن انجام می شود، تبدیل می کند.

لیپوساکشن، لیفت قفسه سینه و پهلو

3. لیپولیز به کمک لیزر (LAL)

لیپولیز به کمک لیزر یا لیپو هدایت شده با لیزر، یک روش لیپوساکشن دکتر جواد پی سپار است که از انرژی گرمایی برای مایع سازی بافت چربی استفاده می کند. در مقایسه با روش های سنتی که برای لیپوساکشن استفاده می شود، روشی کمتر تهاجمی است. در این روش از یک لوله کوچک که از طریق یک برش وارد می شود، لیزر را از زیر پوست عبور می دهد تا رسوبات چربی مورد نظر ذوب شود. اغلب برای مجسمه سازی و دستیابی به خطوط دقیق تر بدن استفاده می شود و حتی می تواند به رفع بی نظمی های سایر تکنیک های لیپوساکشن کمک کند.

نواحی مناسب عمل لیپوساکشن

لیپوساکشن در مناطقی از بدن که پوست هنوز خیلی شل نشده است بهترین کار را دارد. برخی از نواحی رایج مناسب برای عمل لیپوساکشن عبارتند از:

  • چانه
  • گردن
  • بازوهای فوقانی
  • شکم
  • کمر
  • پهلوها
  • باسن
  • عقب
  • قفسه سینه
  • مچ پا
  • ران
  • باسن

لیپوساکشن چه کاری می تواند انجام دهد؟

عمل لیپوساکشن می تواند به حذف چربی از نواحی مانند شکم، قفسه سینه و ران در افرادی که ممکن است هر روش ممکن را برای خلاص شدن از شر چربی های اضافی در این نواحی بدون دریافت هیچ نتیجه قابل توجهی امتحان کرده باشند، کمک کند.

با از بین بردن رسوبات چربی موضعی به دستیابی به خطوط متناسب تر بدن کمک می کند.

دکتر جواد پی سپار : لیپوساکشن می‌تواند به دستیابی به خطوط مشخص‌تر بدن در زمان نسبتاً کوتاه‌تری نسبت به سایر روش‌های غیرتهاجمی مورد استفاده برای کانتورینگ بدن کمک کند.

این می تواند یک تقویت کننده اعتماد به نفس عالی در افراد خودآگاهی باشد که نگران ظاهر بدن خود هستند. ممکن است فرد پس از انجام عمل، اعتماد به نفس بهتری پیدا کند. و نسبت به ظاهر خود احساس اطمینان بیشتری کند.

لیپوساکشن چه کارهایی را نمی تواند انجام دهد؟

ممکن است استفاده از لیپوساکشن برای از بین بردن پوست اضافی ایده خوبی نباشد. بسیاری از بیماران پس از کاهش وزن عمده برای خلاص شدن از شر چربی های باقی مانده، اقدام به لیپوساکشن می کنند. مهم است که در اینجا به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن ممکن است برای از بین بردن پوست اضافی که معمولاً پس از بارداری یا کاهش وزن چشمگیر باقی می ماند، به خوبی کار نکند.

لیپوساکشن نیز نمی تواند به چاقی عمومی کمک کند. برای افراد دارای اضافه وزن یا کسانی که چربی داخل شکمی انباشته شده اند و به لیپوساکشن پاسخ نمی دهند، توصیه نمی شود. اگر بیماران دارای اضافه وزن بیش از حد، لیپوساکشن را انتخاب کنند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض مختلف هستند.

علاوه بر این، راه حلی برای سلولیت نیست و راه حل دائمی نیز نیست. در واقع، نتایج لیپوساکشن به دلیل سن، افزایش وزن و بارداری تغییر می‌کند. دلیل این اتفاق این است که فقط برخی از سلول‌های چربی با لیپوساکشن برداشته می‌شوند و سلول‌های باقی‌مانده هنوز قادر به افزایش اندازه هستند. بنابراین، نمی تواند نتایج دائمی بدهد و فرد باید پس از انجام این عمل، ورزش را ادامه دهد و یک برنامه غذایی سالم را دنبال کند.

چه زمانی باید به لیپوساکشن فکر کنید؟

به طور کلی، جراحی لیپوساکشن برای افرادی که می خواهند به جای کاهش وزن بدن خود را بهتر فرم دهند، توصیه می شود.
گاهی اوقات، افراد با وجود انتخاب‌های سبک زندگی سالم مانند تغذیه سالم، خواب کافی و ورزش منظم، در رسیدن به فرم بدن ایده‌آل شکست می‌خورند.
در چنین مواردی، لیپوساکشن برای پیکرتراشی و کانتورینگ بدن توصیه می شود. قبل از انجام این روش، فرد باید با پزشک خود در مورد اینکه چگونه این روش ممکن است برای آنها مفید باشد صحبت کند و باید آگاهانه تصمیم بگیرد.

اگرچه لیپوساکشن عمدتاً برای اهداف زیبایی انجام می شود، اما در برخی موارد می تواند اثر درمانی نیز داشته باشد.
به عنوان مثال، می توان از آن به عنوان یک درمان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • لنفادم: تورم در یکی از بازوها یا پاها به دلیل جمع آوری بیش از حد مایعات
  • لیپوم ها: تومورهای چرب و غیر سرطانی که درست زیر پوست قرار دارند.
  • ژنیکوماستی: افزایش بافت غده پستان که معمولاً به دلیل عدم تعادل هورمونی تستوسترون و استروژن در پسران و مردان ایجاد می شود.

چه کسی کاندیدای ایده آل لیپوساکشن است؟

لیپوساکشن نمی تواند چاقی را درمان کند. بنابراین، یک کاندید ایده آل برای لیپوساکشن فردی است که از اندازه بدن خود راضی است و فقط می خواهد تغییرات جزئی در خطوط بدن خود ایجاد کند. قبل از انجام عمل باید انتظارات واقع بینانه داشته باشد و آنها باید:

  • وزن متوسط یا کمی بالاتر از آن داشته باشید.
  • از سلامت کلی خوب لذت ببرید
    پوستی سفت و الاستیک با تون عضلانی خوب داشته باشید.
  • بیش از 30 درصد از وزن ایده آل خود نباشند.
  • غیر سیگاری باشید.
  • سالم باشید و نباید از شرایط پزشکی تهدید کننده زندگی رنج ببرید.
  • جیب های چربی متمرکزی داشته باشید که به ورزش و تغییرات رژیم غذایی پاسخ نمی دهند.
    برای بیماران مهم است که از جراح بپرسند که آیا پوست آنها به اندازه کافی الاستیک است که بتواند نتایج خوبی از لیپوساکشن داشته باشد. در مواردی که بیماران اخیراً زایمان کرده اند یا کاهش وزن قابل توجهی داشته اند، معمولاً پوست شل و کشیده دارند. انجام لیپوساکشن برای خلاص شدن از شر چنین پوست شلی به بهبود کمک نمی کند.

نتیجه گیری

جراحی لیپوساکشن بیشتر برای مراقبت از نگرانی های زیبایی انجام می شود.
این به خلاص شدن از شرِ چربی های اضافی و سرسخت برای دستیابی به خطوط بهتر بدن کمک می کند.

در حالت ایده آل، اگر افراد سالم، غیر سیگاری و دارای خاصیت ارتجاعی پوست هستند، باید تحت لیپوساکشن قرار گیرند.
تکنیک های مختلفی برای انجام لیپوساکشن استفاده می شود. و فرد باید با پزشک خود مشورت کند تا در مورد گزینه های خود صحبت کند.

درباره جراحی های زیبایی دکتر جواد پی سپار

جراحی سفارشی به دلایل زیبایی یا پزشکی چیزی است که تلاش می کند زیبایی را در هر فردی پوشش دهد. فراتر رفتن از زیبایی شناسی و کار بر روی ناهنجاری های فیزیکی چیزی است که دکتر پی سپار، بیشترین ارزش را در هدایت بیماران خود به سمت بهبود خود و سبک زندگی مطمئن دارد.

برگرفته از تجربه طولانی مدت دکتر جواد پی سپار در انجام جراحی پلاستیک در اهواز، طرح های درمانی ، بازسازی فیزیکی را به نفع بیماران ارائه می دهد. یکی از بازسازی های قابل توجه اصلاح افتادگی پلک است. جراحی پتوز که برای درمان استفاده می شود، در نهایت افتادگی پلک ها را برطرف می کند، و ظاهر را بهبود می بخشد.

مهمتر از همه، کلینیک نور طب (مرکز لیزر خوزستان) به عنوان یک کلینیک قابل اعتماد جراحی پلاستیک و زیبایی، نتایج مثبت و طبیعی را برای هر فرد ارزشمند می‌دانیم. ما تضمین خواهیم کرد که زیبایی رویای شما را بدون به خطر انداختن امنیت و حریم خصوصی شما ارائه دهیم.

منبع وبسایت دکتر جواد پی سپار

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
اشتراک گذاری مقاله
دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب وبسایت دکتر جواد پی سپار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی