دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی

دکتر جواد پی‌سپار

مدت زمان بهبودی جراحی بینی بستگی زیادی به میزان و کیفیت مراقبت های بعد از جراحی دارد. اگر مراقب نباشید، استراحت کافی نداشته باشید، در مصرف الکل یا سایر غذاها و نوشیدنی هایی که از آنها خواسته می شود اجتناب کنید، روند بهبودی طولانی و دردناک خواهد بود. و شما مطمئناً این را نمی خواهید!
دکتر جواد پی سپار

متخصص جراحی داخلی و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • جراحی بینی ( رینوپلاستی )
  •  جراحی لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی )
  • پیکر تراشی (جراحی شکم ( ابدومینوپلاستی )، ساکشن شکم ، پهلو و بازو)
دکتر جواد پی سپار

در اینستاگرام با ما باشید…

عکس قبل و بعد بیماران، فیلم نحوه انجام جراحی و توضیحات و سوالات بیماران

فهرست

فهرست مطالب

بعد از جراحی بینی چه بخوریم ؟

توصیه های دکتر پی سپار برای مراقبت های بعد از جراحی بینی: بعد از جراحی بینی چه بخوریم ؟ و غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد.

رینوپلاستی یک عمل جراحی برای بهبود ساختار بینی، زیبایی صورت و تنفس است. رینوپلاستی اغلب به عنوان “عمل بینی” شناخته می شود و مزایای زیادی دارد. عوامل زیادی در موفقیت جراحی بینی نقش دارند که از جمله آنها می توان به مراقبت قبل از عمل، کیفیت جراحی و جراح و مراقبت های بعد از جراحی بینی اشاره کرد.

این مقاله به طور گسترده بر روی مراقبت های بعد از جراحی بینی تمرکز کرده و در مورد آن بحث می کند، که می تواند به کاهش زمان بهبودی، به ویژه رژیم غذایی ریکاوری بینی کمک کند. مراقبت های بعد از جراحی بینی نه تنها برای کاهش زمان بهبودی و افزایش روند بهبودی ضروری است، بلکه برای دستیابی به نتایج مطلوب ضروری است.

نمونه جراحی بینی (رینوپلاستی) دکتر جواد پی سپار متخصص جراحی زیبایی در اهواز

استراحت مناسب جزء ضروری مراقبت های بعد از جراحی بینی است. با این حال، یکی دیگر از مؤلفه های کلیدی که اغلب نادیده گرفته می شود، داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. فرد باید آگاهانه وعده غذایی خود را پس از جراحی بینی انتخاب کند و برای تسریع بهبودی، یک رژیم غذایی مناسب برای بهبودی جراحی بینی داشته باشد.

پاسخ دکتر پی سپار به سوال ” بعد از جراحی بینی چه بخوریم؟ ” 

در اینجا به برخی از غذاهایی که باید بگنجانیم. و غذاهایی که بعد از جراحی بینی باید از آنها پرهیز کرد، خواهیم پرداخت. پیروی از رژیم ریکاوری رینوپلاستی به افزایش ریکاوری کمک می کند. و در عین حال هرگونه ناراحتی بعد از جراحی بینی را به حداقل می رساند.

نمونه جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) دکتر جواد پی سپار متخصص زیبایی اهواز

بعد از جراحی بینی چه بخوریم ؟

اجازه دهید برای درک بهتر شما، رژیم ریکاوری گام به گام جراحی بینی را مرور کنیم.

24 ساعت اول بعد از جراحی بینی چه بخوریم ؟

24 ساعت اول پس از جراحی بینی برای روند بهبودی بسیار مهم است. مطمئن شوید که بعد از جراحی بینی، غذای مناسبی را برای خوردن انتخاب کرده اید تا از عوارض جانبی بیهوشی جلوگیری کنید. غذاهای ملایم با پروتئین و کربوهیدرات های متعادل که مانند رژیم مدیترانه ای هستند برای کاهش التهاب مفید هستند. نکته کلیدی این است که با آب هیدراته بمانید و از مصرف بیش از حد کافئین و الکل خودداری کنید.

برای 24 ساعت اول، مهم است که غذای ملایم داشته باشید تا از عوارض جانبی عمده یا احساس تهوع جلوگیری کنید. در حالت ایده آل، غذایی که هنگام معده درد یا درد می خورید همان چیزی است که پس از جراحی بینی حداقل در 24 ساعت اول باید بخورید.

هنگامی که داروهای بیهوشی از سیستم شما خارج شدند، می توانید رژیم ریکاوری رینوپلاستی خود را با دقت گسترش دهید.

نمونه جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) دکتر جواد پی سپار متخصص زیبایی اهواز

هفته اول بعد از جراحی بینی چه بخوریم؟

برای هفته اول پس از جراحی بینی، از غذاهای نرم و جویدنی راحت استفاده کنید. به عنوان مثال: ماست، بلغور جو دوسر، تخم مرغ همزده، پوره سیب زمینی و فرنی.

چنین غذاهایی مغذی هستند و جویدن آنها آسان است، و آنها را به لیستی از غذاهایی که بعد از جراحی زیبایی بینی باید بخورید، افزوده می شود.

همچنین حفظ آب بدن در هفته اول پس از جراحی بینی بسیار مهم است. مصرف آب خود را افزایش دهید و ممکن است بخواهید آب میوه های تازه فشرده شده را به مخلوط اضافه کنید.

همچنین ممکن است بخواهید میوه هایی مانند توت فرنگی و هندوانه را به رژیم ریکاوری رینوپلاستی خود اضافه کنید که دارای محتوای آب و مواد مغذی بالا هستند.

نمونه جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) دکتر جواد پی سپار متخصص زیبایی اهواز

توصیه دکتر پی سپار برای تغذیه هفته دوم بعد از جراحی بینی

اکثر بیماران در این دوره به زندگی عادی و رژیم غذایی خود باز می گردند. با این حال، واکنش همه افراد به جراحی زیبایی بینی متفاوت است، بنابراین مهم است که هوشیار باشید. به طور کلی از غذاهای سفت خودداری کنید.

اگر حتی کمی احساس ناراحتی می کنید، ممکن است بخواهید به غذاهای نرم تر برگردید.

نمونه جراحی زیبایی بینی دکتر جواد پی سپار

بعد از جراحی بینی از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که از دکتر پی سپار پرسیده می شود این است که بعد از جراحی بینی چه بخورم؟ مهم است که بدانید بعد از جراحی بینی چه چیزی می توانید بخورید و چه چیزی را نمی توانید بخورید اهمیت یکسانی دارد.

رعایت غذاهای سالم در چند هفته اول پس از جراحی بینی توصیه می شود. با این حال، حتی برخی از غذاهای سالم نیز باعث ایجاد مشکل می شوند.

برخی از غذاهای رایج پس از جراحی بینی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از:

نمونه جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) دکتر جواد پی سپار متخصص زیبایی اهواز

هر نوع مشروبات الکلی

در طی دو روز اول، مصرف الکل می تواند در بیهوشی اختلال ایجاد کند و عوارض جانبی جدی و ناخوشایندی ایجاد کند.

پس از جراحی بینی باید به شدت از مصرف الکل خودداری شود. زمان بهبودی جراحی بینی را تا حد زیادی افزایش می دهد و حتی ممکن است باعث تورم شود.

در حالی که از نظر فنی در اکثر موارد امکان مصرف الکل بعد از هفته اول جراحی وجود دارد، اما این امکان وجود دارد
بهتر است از آن اجتناب کنید تا زمانی که تورم به طور کامل فروکش کند.

غذاهای تند و ادویه دار

شکی نیست که غذاهای تند فواید زیادی دارند، از جمله کاهش التهاب بدن. اما برای جلوگیری از حالت تهوع، تداخل با بیهوشی و سایر عوارض، بهتر است در هفته اول بعد از جراحی بینی از مصرف غذاهای تند پرهیز کنید.

نمونه جراحی بینی و توصیه های دکتر پی سپار متخصص جراحی زیبایی در اهواز

غذاهای با سدیم بالا

نمک و غذاهای پر سدیم باعث تورم می شوند و زمان بهبودی را به شدت افزایش می دهند. به عنوان یک اقدام احتیاطی، بهتر است یک رژیم غذایی ریکاوری جراحی بینی با سدیم کم برنامه ریزی کنید.

این به شما کمک می‌کند سریع‌تر بهبود پیدا کنید و مطمئن شوید که خیلی زودتر از حد انتظار به زندگی عادی باز می‌گردید.

غذاهای سفت

غذاهای سفت، جویدنی و چسبناک  در صدر فهرست غذاهایی هستند که بعد از جراحی بینی باید از آنها اجتناب کنید.

می تواند به تورم شما کمک کند، باعث ناراحتی یا حتی درد شود. و به زمان بهبودی رینوپلاستی اضافه کند.

کیسه های چیپس ترد را در طول دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی که معمولاً حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد، بسته به واکنش بدن شما به جراحی زیبایی بینی، نخورید. حداقل چند هفته صبر کنید تا بتوانید بدون نگرانی، این غذاها را بخورید.

بعد از جراحی بینی چه بخوریم - نمونه جراحی بینی (رینوپلاستی) دکتر جواد پی سپار متخصص جراحی زیبایی در اهواز

جمع بندی دکتر پی سپار

اگر به نظر شما، این لیست از غذاهایی که بعد از جراحی بینی باید از آنها اجتناب کنید زیاد هستند، نگران نباشید. زیرا این فقط چند هفته است. مهم است که دوره مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید. و از پرخوری حتی به خصوص غذاهایی که مجاز نیستند پرهیز کنید. هنگامی که پزشک شما پس از معاینه پس از جراحی در چند هفته چراغ سبز نشان داد، می توانید به چرخه رژیم غذایی معمول خود بازگردید.

هنگامی که تورم از بین رفت. و مطلقاً هیچ احساس ناراحتی ناشی از جراحی وجود نداشت، می توانید از غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود بدون ترس از ایجاد عوارض جانبی لذت ببرید. اما اگر مصرف غذاهایی که بعد از جراحی بینی باید از آن خودداری کنید، حتی پس از چند هفته باعث ناراحتی یا تورم می شود، تمدید دوره مراقبت بعد از عمل توصیه می شود.

همچنین بدن خود را از نظر درجه حرارت بالا، آسیب مجدد، خونریزی غیرمعمول یا افزایش درد زیر نظر بگیرید. در صورت احساس هر یک از این علائم پس از چند هفته جراحی بینی، بلافاصله با جراح خود مشورت کنید.

مدت زمان بهبودی جراحی بینی بستگی زیادی به میزان و کیفیت مراقبت های بعد از جراحی دارد. اگر مراقب نباشید، استراحت کافی نداشته باشید، در مصرف الکل یا سایر غذاها و نوشیدنی هایی که از آنها خواسته می شود اجتناب کنید، روند بهبودی طولانی و دردناک خواهد بود. و شما مطمئناً این را نمی خواهید!

منبع : وبسایت دکتر پی سپار

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
اشتراک گذاری مقاله
دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب وبسایت دکتر جواد پی سپار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی