دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی

دکتر جواد پی‌سپار

درباره جراحی لیفت ابرو یا پیشانی بیشتر بدانید...
دکتر جواد پی سپار

متخصص جراحی داخلی و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • جراحی بینی ( رینوپلاستی )
  •  جراحی لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی )
  • پیکر تراشی (جراحی شکم ( ابدومینوپلاستی )، ساکشن شکم ، پهلو و بازو)
دکتر جواد پی سپار

در اینستاگرام با ما باشید…

عکس قبل و بعد بیماران، فیلم نحوه انجام جراحی و توضیحات و سوالات بیماران

فهرست

فهرست مطالب

درباره جراحی لیفت ابرو یا پیشانی بیشتر بدانید…

لیفت ابرو یک عمل زیبایی برای بالا بردن ابروها است. همچنین به عنوان لیفت پیشانی یا جوانسازی پیشانی نیز شناخته می شود. لیفت ابرو ظاهر پیشانی، ابرو و ناحیه اطراف چشم را بهبود می بخشد. این روش شامل بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو است.

اگر ابروهای کم، افتادگی یا ناهمواری دارید، ممکن است لیفت ابرو را انتخاب کنید. لیفت ابرو همچنین ممکن است اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

لیفت پیشانی را می توان به تنهایی یا با سایر روش های صورت مانند جراحی پلک یا لیفت صورت انجام داد.

نمونه بلفاروپلاستی پایین  و لیفت پیشانی - دکتر پی سپار متخصص زیبایی اهواز

هدف از انجام جراحی لیفت پیشانی

افزایش سن معمولاً باعث می شود ابروها به سمت پایین حرکت کنند. پوست و بافت‌های نرم پس از کشیده شدن، توانایی بازگشت به محل خود را از دست می‌دهند. این باعث می شود فاصله بین ابروها و مژه ها کوتاه شود.

موقعیت پایین ابروها می تواند شما را خسته، عصبانی یا غمگین نشان دهد. لیفت ابرو می تواند ابروها را بالا ببرد. و ظاهری با طراوت ایجاد کند.

اگر ابروهای کم یا افتاده ای دارید که به افتادگی پلک های بالایی کمک می کند، می توانید لیفت ابرو را در نظر بگیرید.

نمونه جراحی بلفاروپلاستی و لیفت پیشانی -  دکتر پی سپار اهواز

خطرات انجام جراحی لیفت ابرو یا پیشانی

 خطرات احتمالی لیفت پیشانی : 

  • جای زخم. جای زخم ممکن است پس از لیفت ابرو قابل مشاهده باشد.
  • تغییرات در احساس پوست. لیفت ابرو می تواند باعث بی حسی موقت یا دائمی در پیشانی یا بالای پوست سر شود.
  • عدم تقارن در موقعیت ابروها. لیفت ابرو می تواند منجر به ابروهای ناهموار (عدم تقارن) شود که یک یا هر دو ابرو بیش از حد بالا به نظر می رسند. با این حال، عدم تقارن ممکن است در طول فرآیند بهبودی از بین برود. مشکلات دائمی شکل یا موقعیت ابرو را می توان با تزریق هایی مانند بوتاکس یا از طریق جراحی اضافی درمان کرد.
  • مشکلات موی سر .  لیفت پیشانی می تواند باعث افزایش خط مو یا ریزش مو در محل برش شود. اگر ریزش مو به خودی خود برطرف نشد، می توان با روشی برای برداشتن بخشی از پوست سر که دچار ریزش مو شده است یا با استفاده از پیوند مو، آن را درمان کرد.
  • مانند هر نوع جراحی بزرگ دیگری، لیفت ابرو خطر خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد.

 احتمال بروز موارد بالا، در صورتِ انجام جراحی توسط پزشک متخصص و با تجربه در کنار امکانات پیشرفته مرکز درمانی و  بسیار نادر و پایین خواهد بود.

به همین دلیل توصیه می شود، قبل از انجام هرگونه عمل زیبایی، از سابقه، تجربه و تخصص پزشک معالج خود مطمئن و سپس اقدام به جراحی نمایید.

 

چگونه برای انجام جراحی پیشانی آماده شوید....

در ابتدا، با دکتر جواد پی‌سپار جراح زیبایی و پلاستیک  در مورد لیفت ابرو صحبت خواهید کرد. در طول اولین ویزیت، جراح شما احتمالاً موارد زیر را انجام خواهد داد:

  • سابقه پزشکی خود را مرور کنید.
    برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید. در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، صحبت کنید. اگر به هر دارویی حساسیت دارید به جراح خود بگویید.
  • یک معاینه فیزیکی انجام دهید.
    برای تعیین گزینه های درمانی شما، جراح قسمت های مختلف صورت شما را با چشمان باز و بسته معاینه و اندازه گیری می کند. ممکن است برای پرونده پزشکی شما عکس گرفته شود.
  • در مورد انتظارات خود صحبت کنید.
    توضیح دهید که چرا می خواهید لیفت ابرو را انجام دهید و چگونه می خواهید بعد از این عمل مراقبت کنید. مطمئن شوید که مزایا و خطرات آن را درک کرده اید.

قبل از لیفت ابرو ممکن است به موارد زیر نیاز داشته باشید:

  • سیگار نکشید.
    سیگار جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبودی را کند کند. اگر سیگار می کشید، قبل از عمل جراحی و در دوران نقاهت سیگار را ترک کنید.
  • از مصرف برخی داروها خودداری کنید.
    احتمالاً باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل‌های گیاهی خودداری کنید که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند.
  • در حین بهبودی، کمک بگیرید.
    برای کسی برنامه ریزی کنید که بعد از ترک بیمارستان شما را به خانه برساند. و حداقل شب اول بهبودی در خانه با شما بماند.

شما می توانید از جراحی لیفت ابرو چه انتظاری داشته باشید ؟

لیفت ابرو در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام می شود. در طول لیفت ابرو، معمولاً با کمک بی‌حسی آرام‌بخشی که از طریق IV در بازو داده می‌شود، راحت خواهید بود. یا ممکن است به شما بیهوشی عمومی داده شود.

در حین انجام عمل

تکنیک های لیفت ابرو بسته به نتایج مورد نظر شما متفاوت است. تکنیک خاصی که جراح شما انتخاب می کند، محل برش ها و اسکارهای حاصل را تعیین می کند.

جراح شما ممکن است از یکی از تکنیک های زیر استفاده کند:

  • لیفت ابرو با آندوسکوپی

در این روش چندین برش کوچک در پشت خط مو ایجاد می شود. یک لوله نازک بلند با نور و دوربین کوچکی که در انتهای آن نصب شده است از طریق یکی از برش ها وارد می شود تا ماهیچه ها و بافت های زیرین را مشاهده کند.

جراح با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگری وارد می‌شود، بافت‌های پیشانی را بلند می‌کند و با بخیه‌ها، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر آن‌ها را در جای خود می‌چسباند. سپس برش ها با بخیه یا گیره های کوچک بسته می شوند.

  • لیفت گیجگاهی ابرو

    این روش از طریق برش های کوچک درست در پشت خط مو در نزدیکی شقیقه ها انجام می شود.
  • لیفت مستقیم ابرو

    این روش با برداشتن پوست بالای ابرو انجام می شود. لیفت مستقیم ابرو معمولاً در افرادی با ابروهای پرپشت انجام می شود. همچنین این جراحی کوتاه‌تر است و می‌توان آن را با بی‌حسی موضعی انجام داد که تنها بخشی از بدن را بی‌حس می‌کند.
  • لیفت تاج ابرو

    این روش شامل ایجاد یک برش در پشت خط مو در بالای سر، از گوش به گوش یا عمدتاً در بالای سر است. سپس پیشانی به موقعیت جدید خود بلند می شود، به طوری که پوست سر در جلوی برش، روی پوست سر در پشت آن همپوشانی دارد.

    سپس پوست سر که روی هم قرار گرفته اند برداشته می شود و پوست سر باقی مانده به هم دوخته می شود. این روش معمولاً در افرادی که دارای خطوط موی بلند، موهای نازک هستند یا احتمال ریزش موهایشان وجود دارد، انجام نمی شود.
  • لیفت ابرو از خط مو

برای این روش، برشی بین بالای پیشانی و ابتدای خط مو ایجاد می‌شود. مقدار کمی از پوست و بافت از بالای پیشانی به جای پوست سر شما برداشته می شود. این می تواند خط موی بالا را اصلاح کند.

لیفت ابرو معمولاً در صورتی استفاده می شود که فردی دارای خط موی بلند و عقب نشینی باشد. با این حال، بسته به محل برش ها، بهبود اسکار و مدل مو، ممکن است یک اسکار در امتداد خط مو قابل مشاهده باشد.

جراحی لیفت ابرو معمولاً حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

بعد از عمل

پس از لیفت ابرو، پیشانی شما ممکن است به صورت شل پیچیده شود تا تورم به حداقل برسد. ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دستورالعمل های خاصی را در مورد نحوه مراقبت از برش ها به شما می دهد. در روزهای اول بعد از لیفت ابرو:

  • در حالی که سر خود را بالا قرار داده اید استراحت کنید. و طبق توصیه پزشک از داروهای مسکن استفاده کنید.
  • برای تسکین تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • از قرار دادن برش های خود در معرض فشار یا حرکت بیش از حد خودداری کنید.

همانطور که برش های شما بهبود می یابد، ممکن است خارش و بی حسی را تجربه کنید، که احتمالا با گذشت زمان کاهش می یابد. اگر برش های شما با باند پوشانده شده باشد، احتمالاً ظرف 1 تا 3 روز برداشته می شوند. بخیه ها معمولاً طی 7 تا 10 روز پس از جراحی برداشته می شوند.

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بپرسید که چه زمانی برای از سرگیری فعالیت های روزانه مانند شستن و خشک کردن موها و حمام کردن مناسب است. به خاطر داشته باشید که تورم ممکن است چند هفته طول بکشد.

خطوط برش به مرور زمان محو خواهند شد. ممکن است برای پنهان کردن کبودی های طولانی مدت از آرایش استفاده کنید.

پس از لیفت ابرو، در صورت داشتن موارد زیر فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تورم ناگهانی
  • نفس تنگی
  • درد قفسه سینه
  • ضربان نامنظم قلب

نتایج جراحی لیفت ابرو

با بالا بردن بافت نرم و پوست پیشانی و ابرو، لیفت ابرو می تواند ظاهری جوان تر به چهره شما بدهد.

به خاطر داشته باشید که نتایج لیفت ابرو برای همیشه ماندگار نخواهد بود. با افزایش سن ممکن است پوست صورت شما دوباره شروع به افتادگی کند. آسیب های ناشی از نور خورشید نیز می توانند پوست شما را پیر کنند.

منبع : وبسایت دکتر جواد پی‌سپار

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
اشتراک گذاری مقاله
دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب وبسایت دکتر جواد پی سپار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی