دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی

دکتر جواد پی‌سپار

آیا می توانید بهبودی خود را پس از جراحی پلاستیک تسریع کنید؟
دکتر جواد پی سپار

متخصص جراحی داخلی و زیبایی

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران

  • جراحی بینی ( رینوپلاستی )
  •  جراحی لیفت صورت، جراحی زیبایی پلک ( بلفاروپلاستی )
  • پیکر تراشی (جراحی شکم ( ابدومینوپلاستی )، ساکشن شکم ، پهلو و بازو)
دکتر جواد پی سپار

در اینستاگرام با ما باشید…

عکس قبل و بعد بیماران، فیلم نحوه انجام جراحی و توضیحات و سوالات بیماران

فهرست

فهرست مطالب

آیا می توانید بهبودی خود را پس از جراحی پلاستیک تسریع کنید؟

یکی از بزرگترین نگرانی هایی که افراد هنگام برنامه ریزی برای عمل جراحی خود دارند این است که بهبودی آنها چقدر طول می کشد و چه زمانی می توانند انتظار بازگشت به کار و سایر فعالیت ها را داشته باشند.
در حالی که زمان بهبودی می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. و به روش انجام شده بستگی دارد، در اینجا چند نکته کلی وجود دارد که می توانید برای کمک به سرعت بخشیدن به بهبودی جراحی پلاستیک خود را دنبال کنید.

دستورالعمل های مراقبت های بعد از عملِ پزشک خود را رعایت کنید.

بعد از عمل بزرگ کردن سینه، شکم یا سایر عمل های جراحی پلاستیک خود را درگیر پرسیدن یک میلیون سوال از “دکتر گوگل” نکنید. در عوض، در درجه اول به دستورالعمل های مراقبت های بعد از جراح پلاستیک خود تکیه کنید. تا به شما کمک کند. تا بهبودی شما تا حد امکان راحت باشد. و نتایج شما به بهترین شکل ممکن باشد.

دستورالعمل‌های خاص مراقبت‌های بعد از جراح پلاستیک شما شامل دستورالعمل‌هایی در مورد مواردی از قبیل مصرف داروها و مکمل‌ها، زمان و مدت پوشیدن لباس فشرده، نحوه تمیز کردن صحیح برش‌ها و زمان معرفی مجدد بدن به ورزش است. دستورالعمل های شما به روش شما و سایر عوامل خاص برای موقعیت منحصر به فرد شما بستگی دارد، بنابراین دستورات جراح پلاستیک خود را رعایت کنید.

روزانه تحرک داشته باشید..

پس از جراحی پلاستیک، باید به بدن خود زمان زیادی برای استراحت و ریکاوری بدهید. اما این بدان معنا نیست که پس از انجام جراحی پلاستیک باید 24 ساعته روی مبل بنشینید. در واقع، بیدار شدن و حرکت در طول روز – حتی اگر فقط برای پیاده روی در خانه یا پیاده روی سبک در خارج از منزل باشد. – می تواند به بهبود گردش خون، کاهش تورم و تسریع بهبودی جراحی پلاستیک شما کمک کند.

البته نباید، بعد از جراحی پلاستیک در انجام حرکت، زیاده روی کنید. در عوض، به بدن خود گوش دهید. و در مواقع لزوم آن را استراحت دهید. و قبل از وارد کردن هر نوع ورزش یا حرکت شدید در روال خود، با جراح پلاستیک خود مشورت کنید.

درخواست کمک کنید.

در چند روز اول پس از عمل جراحی پلاستیک، انتظار داشته باشید که به کمک  در خانه نیاز دارید.

اگر می توانید، قبل از عمل جراحی، برای مراقبت از کودک، کارهای خانه و انجام امور، کمک ترتیب دهید. تا بدانید که همه چیز مراقبت شده است. و وقتی به خانه می رسید هیچ نگرانی در مورد آن نداشته باشید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در روز انجام عمل، کسی را دارید که شما را به مرکز درمانی ببرد و برگرداند.

حتی در حالی که رو به  بهبودی هستید، اگر کسی کمک خود را ارائه کرد، آن را دریافت کنید!

در حال حاضر خجالت آور نیست که دست کمک بگیرید تا بتوانید پس از جراحی پلاستیک سریعتر روی پاهای خود بازگردید.

سیگار یا ویپ نکشید.

برای افرادی که از محصولات تنباکو استفاده می کنند،  انجام جراحی پلاستیک فشاری است که برای ترک این عادت به آن نیاز دارند.

شما در حال حاضر برای ترک سیگار یا استعمال دخانیات قبل از انجام عمل خود تلاش و کار سختی کرده اید، بنابراین وسوسه نشوید که این عادت را دوباره به خاطر اینکه قسمت جراحی به پایان رسیده است، برگردانید. استفاده از تنباکو همچنان می تواند توانایی بدن شما را برای بهبودی مناسب مهار کند و در مرحله بهبودی منجر به عوارض شود.

غذای سالم بخورید و آب فراوان بنوشید.

بهبودی خود را پس از جراحی پلاستیک تسریع کنید.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما وقتی نوبت به بهینه‌سازی روند بهبود طبیعی بدن می‌رسد، از قدرت خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و هیدراته ماندن مناسب غافل نشوید. مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و همچنین پروتئین بدون چربی مصرف کنید و حتما در طول روز آب کافی بنوشید.

از غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و شیرینی ها و غذاهای شور دوری کنید، زیرا این مواد می توانند اثر معکوس داشته باشند و مانع از بهبودی بدن شما شوند. همچنین توصیه می شود در دوران نقاهت پس از جراحی پلاستیک، مصرف کافئین و الکل را محدود کنید یا از آن اجتناب کنید.

یک یادآوری برای بازدید بعدی با پزشکِ خود تنظیم کنید.

بسیار مهم است که در حین بهبودی پس از عمل، بازدیدهای بعدی با جراح پلاستیک خود را از دست ندهید. در طول این قرار ملاقات ها، جراح پلاستیک شما، یا فردی از تیم او، مطمئن می شود که شما همانطور که انتظار می رود بهبود یافته اید و هیچ نشانه ای از عوارض در طول مسیر وجود ندارد. این زمان همچنین بهترین زمان برای بحث در مورد جدول زمانی بهبودی و آمادگی برای از سرگیری ورزش و سایر فعالیت های شدیدتر است.

با این حال، مهم است که برای تماس با جراح پلاستیک خود در صورت داشتن سؤال یا نگرانی در هر نقطه از بهبودی، منتظر قرار ملاقات بعدی خود نباشید. او منبع اصلی شما در طول سفر جراحی پلاستیک شما است و از پاسخگویی به سوالات یا نگرانی‌های شما در هر زمان خوشحال خواهد شد.

منبع وبسایت دکتر جواد پی‌سپار

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
اشتراک گذاری مقاله
دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی
عضویت در خبرنامه

برای دریافت آخرین مطالب وبسایت دکتر جواد پی سپار، ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید .

دکتر جواد پی سپار جراح زیبایی